Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Dansk turisme har mistet tusindvis af norske overnatninger, særligt i Nordvestkysten og Djursland.

En ny kampagne fra VisitDenmark skal fremhæve danske feriehuse som et prisvenligt alternativ og attraktioner som en central del af ferieoplevelsen.

Destinationsdirektør Peter Krusborg fra VisitNordvestkysten mener, at turismen skal fokusere mere på produktet end på destinationen. Også VisitAarhus ser potentiale i at give nordmændene bedre indsigt i ferieoplevelserne.

Djurs Sommerland og Nordsøen Oceanarium bakker op, men vil ikke tilbyde rabatter. VisitDenmarks norske markedschef, Hege Fredlund Hoff, er optimistisk og ser positive tendenser i besøgstallene.

Læs hele historien på Turistmonitor (kræver login)

Bakken afbryder samarbejdet med direktør

Ole Andersen er færdig som administrerende direktør for Dyrehavsbakken. Fyringen sker kort før årets sæsonåbning og skyldes ifølge Andersen uenighed om parkens fremtidige retning.

Sønderjyske miniresorts blandt verdens bedste

Tiny Seaside Resorts er blevet optaget på Time Magazines liste over World’s Greatest Places 2025. Resortet tilbyder naturnære overnatninger i genbrugte campingvogne ved Østersøens kyst og er en af de få danske destinationer, der har opnået denne anerkendelse.

Log ind