Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Operator fungerer som en digital assistent, der navigerer på hjemmesider, udfylder oplysninger og foretager reservationer. Værktøjet kan hjælpe rejsende med at bestille flybilletter og håndtere indkøb online.
På sigt vil det også kunne assistere under hotelophold, for eksempel ved at tage kontakt til receptionen og bestille ekstra faciliteter til værelset. Operator er stadig i udvikling, men OpenAI forventer, at AI-agenter som denne vil revolutionere måden, hvorpå rejsende planlægger og gennemfører deres ophold.
I første omgang testes Operator blandt udvalgte brugere i USA, hvor erfaringer fra testfasen skal bidrage til videreudviklingen. OpenAIs koncernchef Sam Altman ser AI-agenter som en milepæl i kunstig intelligens og forventer, at teknologien vil udvikle sig fra at håndtere småopgaver til mere komplekse opgaver.
Teknologien kan ændre gæsteadfærd og stille nye krav til hoteller og restauranter, der bør overveje, hvordan de kan integrere AI-løsninger for at imødekomme fremtidens forventninger.
Læs hele historien på Standby.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Burger King Danmark får ny direktør
22-04-2025
-
Fårup Sommerland investerer 30 mio. kr. i jubilæumssæson
22-04-2025
-
Michelin-erfaring skal løfte historisk badehotel
22-04-2025
-
Norge vil indføre turistskat på overnatninger
22-04-2025
-
Brøchner Hotels lander tilfredsstillende resultat
22-04-2025
-
Københavns Lufthavn fylder 100 år
22-04-2025
-
Nyt barkoncept satser på spil og samvær frem for høj promille
22-04-2025
-
Comwell fik indflydelse: Nyt hotel i Køge bliver mindre end planlagt
22-04-2025