Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Den nye rapport “Bridging the Say-Do Gap” fra World Travel and Tourism Council (WTTC) konkluderer, at mens mange forbrugere støtter miljøvenlige initiativer, er de ikke villige til at betale ekstra for bæredygtige alternativer.

Analysen af 10.000 forbrugere viser, at økonomi er den vigtigste faktor, efterfulgt af kvalitet og anmeldelser.

WTTC anbefaler, at bæredygtige løsninger enten bliver billigere eller tilbyder bedre kvalitet for at øge forbrugernes motivation.

Belønningsprogrammer og øget synlighed af bæredygtighedsinitiativer kan også hjælpe med at mindske forskellen mellem holdninger og handlinger.

Læs hele historien på TravelNews

HORESTA: Turismeafgift er en skadelig byrde

Regeringen afviser et forslag fra SF om at give kommuner mulighed for at opkræve en turismeafgift. HORESTA bakker op om kritikken og advarer mod negative konsekvenser for branchen.

Log ind