Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den nye rapport “Bridging the Say-Do Gap” fra World Travel and Tourism Council (WTTC) konkluderer, at mens mange forbrugere støtter miljøvenlige initiativer, er de ikke villige til at betale ekstra for bæredygtige alternativer.
Analysen af 10.000 forbrugere viser, at økonomi er den vigtigste faktor, efterfulgt af kvalitet og anmeldelser.
WTTC anbefaler, at bæredygtige løsninger enten bliver billigere eller tilbyder bedre kvalitet for at øge forbrugernes motivation.
Belønningsprogrammer og øget synlighed af bæredygtighedsinitiativer kan også hjælpe med at mindske forskellen mellem holdninger og handlinger.
Læs hele historien på TravelNews
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Bred modstand mod SF’s forslag om turismeskat
06-02-2025
-
Storhotel planlægges i Kalundborg
06-02-2025
-
Danhostel indfører ESG-rapporter på alle vandrerhjem
06-02-2025
-
Joe & The Juice vil købe op i jagten på 1.000 butikker
06-02-2025
-
Pris vægter højere end bæredygtighed ved rejsevalg
06-02-2025
-
HORESTA: Turismeafgift er en skadelig byrde
06-02-2025
-
Nyt hotelprojekt tager form i Vejers Strand
06-02-2025
-
Brøchner Hotels henter direktør fra konkurrent
06-02-2025