Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Et kendt ansigt vil udfordre de danske bryggerigiganter Royal Unibrew og Carlsberg, som samlet står bag næsten tre ud af fire solgte øl i Norge.
Den excentriske rigmand, Petter A. Stordalen, er gået sammen med den førende aktør på det svenske ølmarked, Spendrup-familien, for netop at udfordre de to danske bryggerier. Det skriver Fødevarewatch.
Petter Stordalen er mest kendt for at stå bag hotelkæden Nordic Choice Hotels, der har 180 hoteller på verdensplan.
”Vi vil udfordre det norske ølmarked, som i dag kontrolleres af to danskejede aktører. Alene de to har tilsammen en markedsandel på tæt på 70 pct. af det norske ølmarked. Det vil vi gøre noget ved,” siger Stordalen til.
Læs hele historien på fodevarewatch.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
McDonald's Danmark ser stort potentiale i leveringstjenester
01-11-2024
-
Skagen takker nej til Unesco-status på grund af udviklingshensyn
01-11-2024
-
Uhyggelig efterårssucces: Forlystelsesparker gør Halloween-tema til publikumssucces
01-11-2024
-
I København har de råd til at gå på restauration: Spis lige brød til, siger de i provinsen
01-11-2024
-
Femern-tunnel kan skabe 500.000 flere overnatninger årligt
01-11-2024
-
Stor renovering løfter Quality Hotel The Reef i Frederikshavn
01-11-2024
-
Vi går markant mere ud og spiser end for fem år siden
01-11-2024