Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Nordens største barkoncern, Rekom, har efter et tab på 563 mio. kr. i 2023 skiftet strategi fra aggressiv ekspansion til større fokus på driften.
Ifølge den nye adm. direktør, Claus Juel-Jensen, bliver Rekom fortsat ved med at åbne nye barer, men i et langsommere tempo.
Strategien skal sikre, at de eksisterende venues drives effektivt, og interne konkurrenceproblemer mellem lokationer undgås.
Efter coronakrisen og økonomiske udfordringer i Storbritannien har Rekom solgt flere aktiviteter og rettet sig mod kernedriften i Skandinavien.
Claus Juel-Jensen forventer, at strategien kan bringe sorte tal på bundlinjen i 2024, og han understreger, at investorerne nu i højere grad prioriterer stabilitet og rentabilitet.
Læs hele historien på Fodevarewatch.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA: Høje omkostninger og mangel på arbejdskraft vil præge 2025
02-01-2025
-
Turistbranchen i rundbordssamtale med regeringen
02-01-2025
-
Nye flagregler er trådt i kraft
02-01-2025
-
Catering hitter: Nytårsmaden kommer i stigende grad udefra
02-01-2025
-
Minister i nytårsartikel: Turismen skal udvikles og udvides
02-01-2025
-
Hilton planlægger 500 nye luksushoteller globalt
02-01-2025
-
Vesterhavet tiltrækker rekordmange internationale turister
02-01-2025
-
Scandic lukker landechef-stilling i Danmark
02-01-2025