Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Nordens største barkoncern, Rekom, har efter et tab på 563 mio. kr. i 2023 skiftet strategi fra aggressiv ekspansion til større fokus på driften.

Ifølge den nye adm. direktør, Claus Juel-Jensen, bliver Rekom fortsat ved med at åbne nye barer, men i et langsommere tempo.

Strategien skal sikre, at de eksisterende venues drives effektivt, og interne konkurrenceproblemer mellem lokationer undgås.

Efter coronakrisen og økonomiske udfordringer i Storbritannien har Rekom solgt flere aktiviteter og rettet sig mod kernedriften i Skandinavien.

Claus Juel-Jensen forventer, at strategien kan bringe sorte tal på bundlinjen i 2024, og han understreger, at investorerne nu i højere grad prioriterer stabilitet og rentabilitet.

Læs hele historien på Fodevarewatch.dk

HORESTA glæder sig over midler til renere natteliv i København

Københavns Kommune har netop vedtaget en række initiativer, der skal sikre en renere og mere attraktiv hovedstad – også i de sene nattetimer. Det vækker begejstring hos HORESTA, som længe har kæmpet for bedre forhold i byen efter mørkets frembrud.

Rekom tæt på økonomisk balance efter stor fremgang

Barkoncernen Rekom har vendt udviklingen efter et stort underskud i 2023 og har forbedret bundlinjen med 500 mio. kr. Fokus er nu på kernemarkederne i Danmark, Norge og Finland, mens den britiske forretning er afhændet.

Log ind