Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Forbrugerombudsmanden har skærpet reglerne for greenwashing, hvilket får HORESTA til at advare hotel- og restauranterhvervet om de nye krav.
Ifølge HORESTA er det nu forhandleren, der bærer hovedansvaret for at sikre, at producenternes miljømarkedsføring er korrekt. De nye retningslinjer kræver præcise formuleringer – f.eks. må “genanvendt” kun anvendes, hvis 95 procent af produktet er lavet af genanvendt materiale.
HORESTA anbefaler desuden, at ord som “bæredygtigt” undgås, og i stedet bruges udtryk som “tilstræber bæredygtighed.” Ændringerne i lovgivningen forbyder også vildledende påstande om miljøvenlighed og ucertificerede bæredygtighedsmærker.
Læs hele historien på Turisme24.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Dragør satser på turisme med ny DR-julekalender
30-11-2024
-
Støjkonflikt mellem kendt hotel og biograf
30-11-2024
-
Stor campingkæde vil styrke vækst via medlemskab hos HORESTA
30-11-2024
-
Årets Kok og Årets Tjener kåres på Madværkstedet København
30-11-2024
-
Restauranter rammes af udeblevne gæster
30-11-2024
-
Hotel Ry bliver til Hotel Birksø
30-11-2024