Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Forbrugerombudsmanden har skærpet reglerne for greenwashing, hvilket får HORESTA til at advare hotel- og restauranterhvervet om de nye krav.

Ifølge HORESTA er det nu forhandleren, der bærer hovedansvaret for at sikre, at producenternes miljømarkedsføring er korrekt. De nye retningslinjer kræver præcise formuleringer – f.eks. må “genanvendt” kun anvendes, hvis 95 procent af produktet er lavet af genanvendt materiale.

HORESTA anbefaler desuden, at ord som “bæredygtigt” undgås, og i stedet bruges udtryk som “tilstræber bæredygtighed.” Ændringerne i lovgivningen forbyder også vildledende påstande om miljøvenlighed og ucertificerede bæredygtighedsmærker.

Læs hele historien på Turisme24.dk

HORESTA vil have Airbnb tøjlet

Lejeboliger, som udlejes til turister gennem Airbnb, er ikke underlagt de samme regler som andre kommercielle overnatningsformer. Hos HORESTA efterspørger man mere kontrol med platformen.

Byråd tøver omkring omstridt restaurationsplan

Helsingør Byråd skulle mandag vedtage en ny restaurationsplan, men uenighed om unges adgang til barer og diskoteker fik politikerne til at sende planen tilbage til fornyet behandling. Planen indebærer, at unge under 18 år skal forlade nattelivet senest kl. 22, hvilket har mødt modstand.

Log ind