Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Flere restauranter oplever tomme borde, når gæster udebliver uden afbud, hvilket skaber økonomiske udfordringer.
Livsstilsekspert Julia Lahme forklarer, at denne adfærd er vokset efter coronapandemien, hvor fokus på selvomsorg har gjort det nemmere at undgå ubehagelige afbud.
Hun opfordrer til at genvinde ansvaret ved afbud og støtter idéen om depositum ved reservationer, så længe restauranterne kommunikerer, hvorfor det er nødvendigt.
Jeppe Møller-Herskind, viceadm. direktør i HORESTA, fremhæver, at digital booking kan skabe en mindre forpligtende følelse, hvilket forstærker problemet. Branchen søger løsninger for at sikre ansvarlighed og økonomisk stabilitet.
Læs hele historien på SN.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Stort hotel i Odense bliver en del af Strawberry
21-01-2025
-
Accor ønsker flere hoteller i Norden
21-01-2025
-
Burgerkæde lukker endnu en restaurant efter konkurs
21-01-2025
-
Ikonisk badehotel på Langeland får nyt liv
21-01-2025
-
Sushikæde fortsætter vækst og millionoverskud
21-01-2025
-
HORESTA: Hotelvækst rykker til byer uden for København
21-01-2025
-
Herregårdshotel forlader Bühlmann-kæden
21-01-2025
-
Turistmedier: HORESTA fik 300 nye medlemmer i 2024
21-01-2025
-
Nyt hotelprojekt skal sætte Fredericia på landkortet
21-01-2025