Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Udeblevne gæster koster restauranterne dyrt.
Ferdinands Bøfhus i Ringsted mistede for nylig 3.200 kroner på en reservation til otte personer, som aldrig dukkede op. Ifølge Marco Kekec, restauratør på Ferdinands Bøfhus, koster udeblevne gæster restauranten over en halv million kroner om året.
HORESTAs viceadm. direktør Jeppe Møller-Herskind påpeger, at problemet er voksende, især med digitaliseringens indtog, hvor gæster føler sig mindre forpligtede. Han opfordrer restauranter til at indføre forudbetaling eller "no-show" gebyrer, der har vist sig effektive. Mange restauratører tøver dog, som Kekec, med at implementere systemet lokalt.
Ferdinands Bøfhus håber at starte en debat om problemet og opfordrer gæster til at aflyse, hvis de ikke kan komme.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny turismeaftale sikrer 100 millioner til vækst
19-11-2024
-
Norsk milliardær og Norwegian lancerer ny loyalitetsvaluta
19-11-2024
-
Skuespilhuset, Operaen og Gamle Scene modtager internationalt miljømærke
19-11-2024
-
Restauranter taber stort på udeblevne gæster
19-11-2024
-
Djurs Sommerland vinder årets pris for sjette gang
19-11-2024
-
Nyt SKI-udbud: Hoteller og venues får en ny chance
19-11-2024