Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Leveringstjenester som Just Eat og Wolt har øget McDonald's omsætning i Danmark, især i byer som København. Det siger Mads Friis, adm. direktør i Food Folks Danmark, der ejer McDonald’s varemærket i Danmark.
De danske forbrugeres stigende efterspørgsel på hurtig levering har gjort nye restaurantlokationer mere rentable, og McDonald's har omfavnet samarbejdet med leveringstjenester, som tidligere blev mødt med modstand.
Mads Friis kalder leveringssamarbejdet for komplekst og dynamisk, især på grund af høje kommissionssatser. Ifølge CBS-lektor Per Østergaard Jacobsen ændrer platformøkonomien markedsdynamikken, og det kan udfordre restaurantkædernes kundekontakt.
Læs hele historien på FødevareWatch (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Flertal af danskerne ser positivt på turismen
19-12-2024
-
Danmark fører an med flest nye hotelværelser i Norden
19-12-2024
-
Wolt vil tilbyde lån til restauranter
19-12-2024
-
Ny liste skal skabe klarhed om certificeringer
19-12-2024
-
Vesterhavet slår rekord i udenlandske overnatninger
19-12-2024
-
Novo Nordisk overtager Strandhotel Røsnæs
19-12-2024
-
Sønderjysk hotel får nye ejere – genåbner i 2025
19-12-2024