Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Leveringstjenester som Just Eat og Wolt har øget McDonald's omsætning i Danmark, især i byer som København. Det siger Mads Friis, adm. direktør i Food Folks Danmark, der ejer McDonald’s varemærket i Danmark.
De danske forbrugeres stigende efterspørgsel på hurtig levering har gjort nye restaurantlokationer mere rentable, og McDonald's har omfavnet samarbejdet med leveringstjenester, som tidligere blev mødt med modstand.
Mads Friis kalder leveringssamarbejdet for komplekst og dynamisk, især på grund af høje kommissionssatser. Ifølge CBS-lektor Per Østergaard Jacobsen ændrer platformøkonomien markedsdynamikken, og det kan udfordre restaurantkædernes kundekontakt.
Læs hele historien på FødevareWatch (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
McDonald's Danmark ser stort potentiale i leveringstjenester
01-11-2024
-
Skagen takker nej til Unesco-status på grund af udviklingshensyn
01-11-2024
-
Uhyggelig efterårssucces: Forlystelsesparker gør Halloween-tema til publikumssucces
01-11-2024
-
I København har de råd til at gå på restauration: Spis lige brød til, siger de i provinsen
01-11-2024
-
Femern-tunnel kan skabe 500.000 flere overnatninger årligt
01-11-2024
-
Stor renovering løfter Quality Hotel The Reef i Frederikshavn
01-11-2024
-
Vi går markant mere ud og spiser end for fem år siden
01-11-2024