Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
En ny undersøgelse fra Brand Finance viser, at København har det bedste brand blandt nordiske hovedstæder. Byen ligger globalt nummer 28, foran Stockholm, Oslo og Helsinki.
København klarer sig særligt godt på bæredygtighed og transportinfrastruktur, hvor den indtager en andenplads. På omdømme som ”ren by med miljøfokus” er København nummer tre globalt.
Undersøgelsen viser dog, at København og andre nordiske byer halter efter på genkendelighed, hvilket begrænser deres globale placering.
Regional chef for Skandinavien hos Brand Finance, Cristobal Pohle Vazquez, påpeger, at dette udfordrer byernes tiltrækningskraft for besøgende og talenter. København ligger her som nummer 54, og byerne skal øge deres globale synlighed for at forbedre denne opfattelse.
Læs hele historien på Turisme24.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Manglende Airbnb-evaluering skaber frustration i branchen
22-12-2024
-
Dagrofa overtager Den Danske Spiseguide
22-12-2024
-
Nyt luksushotel på vej i Næstved skaber debat
22-12-2024
-
Unge ejere genopliver historisk badehotel på Langeland
22-12-2024
-
Historisk vandrehjem moderniseres med stor donation
22-12-2024
-
Forbrugertillid når årets bund
22-12-2024
-
Lindner Hotels søger løsning efter konkursbegæring
22-12-2024