Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
En ny undersøgelse fra Brand Finance viser, at København har det bedste brand blandt nordiske hovedstæder. Byen ligger globalt nummer 28, foran Stockholm, Oslo og Helsinki.
København klarer sig særligt godt på bæredygtighed og transportinfrastruktur, hvor den indtager en andenplads. På omdømme som ”ren by med miljøfokus” er København nummer tre globalt.
Undersøgelsen viser dog, at København og andre nordiske byer halter efter på genkendelighed, hvilket begrænser deres globale placering.
Regional chef for Skandinavien hos Brand Finance, Cristobal Pohle Vazquez, påpeger, at dette udfordrer byernes tiltrækningskraft for besøgende og talenter. København ligger her som nummer 54, og byerne skal øge deres globale synlighed for at forbedre denne opfattelse.
Læs hele historien på Turisme24.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyt hotelprojekt i Fredericia vækker stor interesse
28-01-2025
-
50 år med oplevelser: Fårup-direktør opfordrer til investering
28-01-2025
-
Ny ejer til 350 år gammel kro i Nordsjælland
28-01-2025
-
Ruths Hotel ansætter ny restaurantchef med topgastronomisk erfaring
28-01-2025
-
Comwell siger farvel til hotel i Rebild Bakker
28-01-2025
-
Danske kokke vinder sølv ved VM og styrker gastronomisk branding
28-01-2025
-
Uber vender tilbage til Danmark gennem partnerskab med DRIVR
28-01-2025
-
Horesta: Ens regler for salg af alkohol til unge
28-01-2025
-
Stigende tyveri rammer restauranter
28-01-2025
-
MCH A/S opnår international certificering for bæredygtige events
28-01-2025