Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Burger King, McDonalds, Sunset Boulevard, Joe & the Juice med drive thru og adskillige supermarkeder er nogle af dem, der har luftet markante vækstambitioner på den hurtige mad det seneste år. Det skriver Fødevarewatch.

Derudover ser restaurantkæder, der ønsker at få gæsterne indenfor, også et stort potentiale og har luftet store ekspansionsplaner i pressen.

Men det er ikke noget, der bekymrer en række af aktørerne, FødevareWatch har talt med. Næsten alle afviser, at der er kommet et øget udbud i forhold til efterspørgslen, og HORESTA stemmer i.

”Efterspørgslen er høj og stiger fortsat. Jeg er uenig i, at der for mange restauranter i forhold til antallet af kunder,” siger vicedirektør Jeppe Møller-Herskind.

Læs hele historien på fodevarewatch.dk

Mangel på arbejdskraft bremser vækst i turismen

Rekrutteringsproblemer for kokke og tjenere skaber store udfordringer for branchens drift og udvikling. HORESTA efterlyser politisk handling for at sikre adgang til kvalificeret arbejdskraft.

Mangel på hænder hæmmer vækst i gastronomi og turisme

Hoteller og restauranter over hele landet kæmper fortsat med at finde de nødvendige hænder. Rekrutteringsudfordringerne bremser væksten i en branche, der ellers har både kapacitet og efterspørgsel til at skabe endnu flere arbejdspladser og bidrage væsentligt til dansk økonomi.

Burger King Danmark får ny direktør

Adam Parkinson overtager som midlertidig adm. direktør for Burger King i Danmark efter Carsten Lambrecht. Skiftet sker i kølvandet på flere udfordrende år for kædens danske forretning.

Log ind