Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I begyndelsen af februar kom det frem, at kæden Letz Sushi lukker efter 20 år på det danske marked.
Begrundelsen var simpel: Det lykkedes ikke at lave overskud på salget af nigiri, makiruller og de andre retter, som typisk består af ris og rå fisk flankeret af soja, wasabi og syltet ingefær.
Nu taler flere branchekilder om, at sushimarkedet har nået toppen i Danmark, og at den japanske spise kan sættes i bås med pizza- og burgersteder. Det skriver Børsen.dk
I HORESTA påpeger viceadm. direktør, Jeppe Møller-Herskind, at der er udsprunget et væld af forskellige sushikoncepter i Danmark som et resultat af stigende efterspørgsel på at få sushi på flere forskellige måder.
“Vi kan se i vores egen medlemssammensætning, at sushikoncepterne er vokset i antal intenst i løbet af 20 år. Det er samtidig sket generelt på hele den gastronomiske scene, at markedet er blevet mere differentieret – her kan jeg f.eks. fremhæve antallet af forskellige burgerkoncepter. Der er mange flere kulinariske nicher, som konstant vokser og udvikler sig,” siger Jeppe Møller-Herskind.
Læs hele historien på borsen.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny turismeaftale sikrer 100 millioner til vækst
19-11-2024
-
Norsk milliardær og Norwegian lancerer ny loyalitetsvaluta
19-11-2024
-
Skuespilhuset, Operaen og Gamle Scene modtager internationalt miljømærke
19-11-2024
-
Restauranter taber stort på udeblevne gæster
19-11-2024
-
Djurs Sommerland vinder årets pris for sjette gang
19-11-2024
-
Nyt SKI-udbud: Hoteller og venues får en ny chance
19-11-2024