Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Foreningen Svendborg Event har præsenteret en ny strategi, der skal styrke turismen og erhvervslivet i byen. Her vil man udnytte Svendborgs potentiale gennem en prioritering af turismen som et vigtigt indsatsområde, som skal styrke den lokale økonomi gennem handel og overnatninger. Det skriver Turisme24.
Strategien fokuserer både på erhvervs- og leisure turismen, og visionen er kort sagt, at Svendborg i fremtiden skal være det ultimative rejsemål for begge grupper, der søger en oplevelse, hvor det gode liv står i centrum.
Svendborg Event ser blandt andet værdi i naturen omkring byen, byens gamle kerne, den gastronomiske scene i byen og den kulturelle mangfoldighed, foreningen mener, at der er i byen. Styrkepositioner, som blandt andet styrkes af byens beliggenhed i den UNESCO-certificerede Geopark Det Sydfynske Øhav.
Læs hele historien på turisme24.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny ordning tiltrækker international arbejdskraft til erhvervet
30-06-2024
-
Espresso House opnår største overskud i mange år
30-06-2024
-
Turismens fremtid: Afgørende beslutninger udskudt til efter sommer
30-06-2024
-
d'Angleterre opnår rekordregnskab i 2023 med luksuriøse gæster
30-06-2024
-
Jensens Bøfhus moderniserer og effektiviserer driften
30-06-2024
-
Danskerne vælger ferie i Danmark året rundt
30-06-2024
-
Hotel Saxkjøbing i millionunderskud men Claus Meyer ser optimistisk frem
30-06-2024