Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Foreningen Svendborg Event har præsenteret en ny strategi, der skal styrke turismen og erhvervslivet i byen. Her vil man udnytte Svendborgs potentiale gennem en prioritering af turismen som et vigtigt indsatsområde, som skal styrke den lokale økonomi gennem handel og overnatninger. Det skriver Turisme24.
Strategien fokuserer både på erhvervs- og leisure turismen, og visionen er kort sagt, at Svendborg i fremtiden skal være det ultimative rejsemål for begge grupper, der søger en oplevelse, hvor det gode liv står i centrum.
Svendborg Event ser blandt andet værdi i naturen omkring byen, byens gamle kerne, den gastronomiske scene i byen og den kulturelle mangfoldighed, foreningen mener, at der er i byen. Styrkepositioner, som blandt andet styrkes af byens beliggenhed i den UNESCO-certificerede Geopark Det Sydfynske Øhav.
Læs hele historien på turisme24.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Norsk hotelmilliardær omdøber kendt hotelkæde
14-01-2025
-
Flere stillinger forsvinder fra positivlisten
14-01-2025
-
Verdensturismen boomer igen med stærk vækst i nye regioner
14-01-2025
-
HORESTA: Turismens glas er trekvart fyldt
14-01-2025
-
300.000 ansøgninger til Joe & The Juice: AI erstatter traditionelle jobansøgninger
14-01-2025
-
AI skaber nye muligheder for turismebranchen
14-01-2025
-
Andelsdiskotek kan blive samlingspunkt for Vordingborgs unge
14-01-2025