Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Musikhuset Aarhus har de seneste 10 år arbejdet målrettet med klima- og energivenlige tiltag. Det har resulteret i en nedsættelse af energiforbruget med hele 47 %, og senest er der blevet installeret et stort solcelleanlæg på taget af Musikhuset. Den vedvarende indsats bliver nu belønnet med det internationalt anerkendte miljømærke, Green Key.
”Det er dejligt at se, at et af byens kulturelle flagskibe også går i front, når det gælder den grønne omstilling. Aarhus har sat et ambitiøst klimamål, og her spiller kulturen en central rolle. Musikhuset har en stærk stemme i byen og bliver besøgt af op mod 1 million mennesker. Det er en vigtig løftestang, der kan inspirere og få os til at reflektere over vores rolle i verden,” siger rådmand for Kultur og Borgerservice, Rabih Azad-Ahmad.
Green Key er turismens internationale miljømærke, som gives til turistvirksomheder, som gør en ekstra indsats for at beskytte miljøet. Det kræver, at en virksomhed lever op til mange og relevante miljøkrav, som sikres gennem en omfattende godkendelsesproces og løbende kontrol. Bag miljømærket står Miljølæreorganisationen FEE.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
NY i HORESTA: Madklubben har fundet formlen
13-08-2024
-
Rekordmange hotelovernatninger i første halvår
13-08-2024
-
Husk opkrævning til HRT Kompetenceudviklingsfond
13-08-2024
PRESSEKLIP
-
HORESTA glæder sig over stigning i hotelovernatninger
13-08-2024
-
Dansk turisme oplever beskeden vækst i årets første halve år
13-08-2024
-
Inflationen i Danmark falder igen
13-08-2024
-
1.499 har skrevet til rådhuset: Nu inviterer de til stormøde om udeservering
13-08-2024
-
Turismen boomer i Europa – og flere er på vej
13-08-2024
-
Tripadvisor lancerer booking direkte i appen
13-08-2024
-
Nyåbnet restaurant skal servere for kongeparret
13-08-2024