Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den svenskejede cafekæde Espresso House har vendt udviklingen og præsenteret et overskud på 13,7 millioner kroner for regnskabsåret 2023, efter en driftsindtjening på 11,4 millioner kroner, skriver Fødevarewatch.
Efter et år med oprydning og en ny landechef, Mads Holmgaard, er kæden igen i fremgang. Holmgaard, der tiltrådte i november 2023, har implementeret en række ændringer, herunder lukning af seks caféer og afslutning af en abonnementsordning indført under corona.
Kæden planlægger både nyåbninger og yderligere lukninger i 2024 baseret på efterspørgsel og forretningsresultater. Egenkapitalen er øget fra 26,6 millioner kroner i 2022 til 40,3 millioner kroner i 2023, og soliditetsgraden er steget til 34,2 procent. Kæden er en del af det tyske konglomerat JAB Holding BV og driver over 500 kaffebarer i Sverige, Norge, Danmark, Finland og Tyskland. Med denne økonomiske polstring ser Espresso House frem til at navigere i de dynamiske forhold, der præger markedet.
Læs hele artiklen på Fodevarewatch.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Stort hotel i Odense bliver en del af Strawberry
21-01-2025
-
Accor ønsker flere hoteller i Norden
21-01-2025
-
Burgerkæde lukker endnu en restaurant efter konkurs
21-01-2025
-
Ikonisk badehotel på Langeland får nyt liv
21-01-2025
-
Sushikæde fortsætter vækst og millionoverskud
21-01-2025
-
HORESTA: Hotelvækst rykker til byer uden for København
21-01-2025
-
Herregårdshotel forlader Bühlmann-kæden
21-01-2025
-
Turistmedier: HORESTA fik 300 nye medlemmer i 2024
21-01-2025
-
Nyt hotelprojekt skal sætte Fredericia på landkortet
21-01-2025