Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Den svenskejede cafekæde Espresso House har vendt udviklingen og præsenteret et overskud på 13,7 millioner kroner for regnskabsåret 2023, efter en driftsindtjening på 11,4 millioner kroner, skriver Fødevarewatch.

Efter et år med oprydning og en ny landechef, Mads Holmgaard, er kæden igen i fremgang. Holmgaard, der tiltrådte i november 2023, har implementeret en række ændringer, herunder lukning af seks caféer og afslutning af en abonnementsordning indført under corona.

Kæden planlægger både nyåbninger og yderligere lukninger i 2024 baseret på efterspørgsel og forretningsresultater. Egenkapitalen er øget fra 26,6 millioner kroner i 2022 til 40,3 millioner kroner i 2023, og soliditetsgraden er steget til 34,2 procent. Kæden er en del af det tyske konglomerat JAB Holding BV og driver over 500 kaffebarer i Sverige, Norge, Danmark, Finland og Tyskland. Med denne økonomiske polstring ser Espresso House frem til at navigere i de dynamiske forhold, der præger markedet.

Læs hele artiklen på Fodevarewatch.dk (kræver login)

Fritidsjob giver muligheder

Josefine Boelt Bruhn og Vincent Lundemose begyndte begge i et fritidsjob i Espresso House ved siden af deres skole og har sidenhen arbejdet sig op og udnyttet de mange muligheder for karriere, som kaffekæden tilbyder.

Blog: Fra traditionelle madpakker til sunde valg og sociale oplevelser

Danskernes frokostvaner er under forandring. Den traditionelle madpakke er blevet udfordret af nye alternativer. Samtidigt vælger flere at spise deres frokost foran skærmen, eller dropper helt frokosten. Den udvikling risikerer at påvirke danskerne sundhed, både mentalt og fysisk, skriver Mads Holmgaard, der er Country Manager i Espresso House Danmark, i dette blogindlæg

Log ind