Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Når turister besøger Jyllandsakvariet i Thyborøn, er en del af udstillingen indrettet specielt til familiens firbenede ven. Det skriver DR.
Rikke Hartvig er ansvarlig for markedsføringen af den vestjyske attraktion. Og det er helt bevidst, at akvariet gør et stort nummer ud af, at hunde er velkomne, fortæller hun.
”Mange af vores gæster har hund med på ferie. Så når det firbenede barn er med, skal der også være noget sjovt til den.”
Turistbranchen lægger sig mange steder i selen for at invitere turister med fire ben og en logrende hale indenfor.
Hunde er nemlig vigtige, hvis danske attraktioner skal nå særligt de tyske turister.
Hver fjerde tyske turist i Danmark tager vovsen med på ferie, viser tal fra den tyske 'Reiseanalyse', der hvert år analyserer rejsevaner og mønstre blandt tyske borgere.
Læs hele historien på dr.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Danskerne prioriterer oplevelser over materielle køb
30-10-2024
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen når rekordniveau
30-10-2024
-
Danskerne ser positivt på turismens effekt lokalt
30-10-2024
-
Hotelinvestorer peger på London og Paris som topdestinationer
30-10-2024
-
Tivoli opnår historisk høj sommersæsonomsætning
30-10-2024
-
Rekom ændrer kurs: Fokus på drift fremfor vækst
30-10-2024
-
HORESTA: Kommunale autocamperpladser presser campingbranchen
30-10-2024