Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
På Hotel Faaborg Fjord kan gæsterne ikke længere få receptionisten til at ringe efter en taxa.
I stedet får de udleveret et telefonnummer til taxaselskabet, og så må de selv ringe, hvis de f.eks. har behov for at blive kørt til stationen i Odense. Det skriver Børsen.
Adm. direktør på Hotel Faaborg Fjord, Ulrich Bastrup oplever, at der bliver længere og længere imellem taxaerne i Faaborg og omegn. Og at de taxaer, der er, prioriterer at køre med Flextrafik og skolebørn frem for hotelgæster.
Ifølge Jeppe Møller-Herskind, viceadm. direktør i Horesta – brancheorganisation for hotel-, restaurant- og turisterhvervet – er det især uden for de største byer, at hoteller og restauranter har svært ved at skaffe en taxa til deres gæster.
“Der bør skabes et bedre grundlag for private kørselstjenester som f.eks. Uber Og så bør der åbnes op for, at hoteller og restauranter selv må køre gæster hjem mod betaling på udvalgte tidspunkter,” siger Jeppe Møller-Herskind," siger Jeppe Møller-Herskind.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Zleep-hotellerne skifter navn og bliver en del af Marriott
30-01-2025
-
Ny bestyrelse for VisitDenmark udpeget
30-01-2025
-
Erfaren køkkenchef kommer til Kurhotel Skodsborg
30-01-2025
-
AI-værktøj kan ændre rejse- og hoteloplevelser
30-01-2025
-
Byråd tøver omkring omstridt restaurationsplan
30-01-2025
-
Meyers udfordret af egne klimamål
30-01-2025
-
Sønderjysk campingplads blandt årets højdespringere
30-01-2025
-
Starbucks stopper gratis vand i ny strategi
30-01-2025
-
Krydstogtturismen i København når nye højder i 2025
30-01-2025