Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Horesta introducerer et nyt, automatiseret ESG-værktøj udviklet i samarbejde med Position Green og Valified. Det skriver Turistmonitor.

Værktøjet skal lette ESG-afrapportering for hotel-, restaurant- og turismebranchen og forventes at være klar inden årets udgang.
Ifølge Horesta's viceadm. direktør, Jeppe Møller-Herskind, vil værktøjet spare virksomhederne tid og ressourcer ved over tid at automatisere en stor del af afrapporteringen. Desuden vil det muliggøre branchebenchmarking, så virksomheder kan sammenligne deres ESG-data med konkurrenter.

Behovet for ESG-afrapportering er øget på grund af nye lovkrav til danske virksomheder.

Horesta, Valified og Position Green starter en væsentlighedsanalyse i august, som forventes færdig i tredje kvartal. Test og onboarding af de første virksomheder begynder i efteråret.

Læs hele historien på Turistmonitor.dk

Log ind