Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Når Sticks’n’Sushi-holdet åbner nye restauranter, gør de det altid med nogle principper for øje. Forretningen skal blandt andet sikres en loyal base af gæster, der bor i restaurantens nærområde - og derfor åbner Sticks’n’Sushi ikke i områder, hvor der primært kommer internationale turister. Det skriver Fødevarewatch.dk.
Andreas Karlsson, der er adm. direktør for sushi-kæden, sammenligner det at drive restaurant med at spille en vigtig fodboldkamp - og at gøre det dag ud dag ind.
”Det at drive restaurant er som at spille en pokalfinale hver dag. Tilmed en pokalfinale fra kl. 12, når du åbner, til lukketid og på 27 forskellige steder på en gang. Du skal sikre, at alle dine gæster går derfra og tænker, at det var en god oplevelse, og gerne vil komme igen,” siger han.
“Hvis du mister fokus fra den pokalfinale, du er ved at spille, kan ting sagtens gå galt. Vi har også tabt tingene på gulvet, men så har vi samlet dem op og lært, at vi ikke skal begå samme fejl igen. Og kan du arbejde med den mentalitet på restaurantniveau, kommer du til at klare dig godt,” fortsætter direktøren.
Læs hele historien på fødevarewatch.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Finanslovsaftale: Millioner til lokale turismeprojekter
22-11-2024
-
Forretningsrejser ser mod vækst og bæredygtighed i 2025
22-11-2024
-
HORESTA Årsdag 2024: Minister - Turisme er godt for hele Danmark
22-11-2024
-
Kunstig intelligens ændrer kravene til hospitality
22-11-2024
-
HORESTA Årsdag 2024: AI skal løfte branchen – ikke erstatte det menneskelige
22-11-2024
-
Nordsjælland på listen over verdens bedste rejsemål i 2025
22-11-2024
-
Generationsskifte hos Albatros Travel
22-11-2024
-
B&B Hotels fejrer nyt hotel i Aalborg
22-11-2024