Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Uber Eats sætter automatiske robotter til at levere mad i dele af Tokyo fra begyndelsen af næste måned, efter at selskabet har indgået et partnerskab med robotfirmaet Cartken og den japanske industrigigant Mitsubishi Electric. Det skriver Fødevarewatch.dk.
Japan bliver dermed det første marked uden for USA, hvor Uber Eats tager de selvkørende robotter i brug.
Robotterne kommer til at køre på fortovene i gå-tempo, og som ved hjælp af AI skal styre uden om forhindringer og holde tilbage for fodgængere.
Uber lancerede for første gang automatiske leveringsrobotter i USA i 2022.
Læs hele historien på fødevarewatch.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Norsk hotelmilliardær omdøber kendt hotelkæde
14-01-2025
-
Flere stillinger forsvinder fra positivlisten
14-01-2025
-
Verdensturismen boomer igen med stærk vækst i nye regioner
14-01-2025
-
HORESTA: Turismens glas er trekvart fyldt
14-01-2025
-
300.000 ansøgninger til Joe & The Juice: AI erstatter traditionelle jobansøgninger
14-01-2025
-
AI skaber nye muligheder for turismebranchen
14-01-2025
-
Andelsdiskotek kan blive samlingspunkt for Vordingborgs unge
14-01-2025