Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Jakob Koch Nielsen fik en opringning mandag aften med ti gæster, der gerne ville besøge en af hans restauranter, Osteria Pirlo på Amager.
De ville komme tirsdag og fik lov til at omgå nogle regler for større selskaber på restauranten.
Klokken 17:58 dagen efter skrev de, at de blev forsinkede. To minutter før de skulle ankomme. Jakobs personale rokerede hurtigt rundt, så de kunne beholde bordet. 18:23 skrev de i en mail, at de var kede af det, men at de alligevel ikke kunne komme.
”Det er et meget slemt tilfælde, men vi oplever desværre flere aflysninger i sidste øjeblik hver uge. 5000 eller 6000 kroner lyder måske ikke af mange penge, men når det sker flere gange hver uge, bliver det til rigtig mange penge på et år,” siger Jakob Kock Nielsen, der er direktør for og indehaver af fire restauranter i København.
Sene afbud eller udeblivelse er ifølge brancheforeningen for restauranter og hoteller, HORESTA, en stigende tendens.
”Det et er kæmpe problem, og den nyeste tendens er, at gæster bestiller borde på to eller flere forskellige restauranter en fredag aften, og så beslutter de sig først på dagen, hvor de vil spise. Vi opfordrer derfor restauranterne til at tage et 'noshow'-gebyr,” siger vicedirektør i HORESTA, Jeppe Møller-Herskind.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Stort hotel i Odense bliver en del af Strawberry
21-01-2025
-
Accor ønsker flere hoteller i Norden
21-01-2025
-
Burgerkæde lukker endnu en restaurant efter konkurs
21-01-2025
-
Ikonisk badehotel på Langeland får nyt liv
21-01-2025
-
Sushikæde fortsætter vækst og millionoverskud
21-01-2025
-
HORESTA: Hotelvækst rykker til byer uden for København
21-01-2025
-
Herregårdshotel forlader Bühlmann-kæden
21-01-2025
-
Turistmedier: HORESTA fik 300 nye medlemmer i 2024
21-01-2025
-
Nyt hotelprojekt skal sætte Fredericia på landkortet
21-01-2025