Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Der er tilfredshed at spore hos flere af turisme- og oplevelsesindustriens brancheorganisationer, når det handler om udkastet til en ny national turismestrategi, som er sluppet ud fra Erhvervsministeriet. Det skriver Turistmonitor.dk.
For selvom udkastet indtil videre kun har været fremlagt i Det Nationale Turismeforum og endnu ikke er politisk behandlet, skaber det glæde hos HORESTA, at udviklingen af potentialet i den danske møde- og erhvervsturisme er nævnt i flere afsnit i strategien.
”Erhvervsturismen har generelt fyldt for lidt i dansk turisme, for den rummer et stort potentiale og tiltrækker turister med et meget højt døgnforbrug. I arbejdet med at styrke erhvervsturismen så vi blandt andet gerne, at man fokuserede på at styrke vores evne til at tiltrække de store events til Danmark. Vores hotelprodukt er med den tilførte kapacitet i top, men vi mangler en offentlig pulje, der kan være med til at tiltrække de store events,” siger Pia E. Voss, adm. direktør i HORESTA.
Læs hele historien på turistmonitor.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Danskerne prioriterer oplevelser over materielle køb
30-10-2024
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen når rekordniveau
30-10-2024
-
Danskerne ser positivt på turismens effekt lokalt
30-10-2024
-
Hotelinvestorer peger på London og Paris som topdestinationer
30-10-2024
-
Tivoli opnår historisk høj sommersæsonomsætning
30-10-2024
-
Rekom ændrer kurs: Fokus på drift fremfor vækst
30-10-2024
-
HORESTA: Kommunale autocamperpladser presser campingbranchen
30-10-2024