Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Bordet var dækket, og menukortene lå der. Forleden havde ti gæster reserveret ét bord på Osteria Pirlo på Amager, og personalet var klar til at tage imod dem klokken 18. Klokken 18.23 – altså efter reservationen var sat til – skrev gæsterne i en e-mail, at de havde ombestemt sig og ikke kom alligevel. Det skriver Berlingske.dk.

”Det gør mig skuffet og frustreret,” siger Jakob Koch Nielsen, der ejer Osteria Pirlo og en række andre spisesteder i København.

Han har været i restaurationsbranchen i mere end 20 år og er begyndt at se det, han nu beskriver, som en decideret trend:

”Folk bliver simpelthen væk oftere og oftere. For os står og falder det selvfølgelig ikke med en enkelt udeblivelse, men når det er noget, der ofte sker, kan vi mærke det,” siger han. 

Han opfordrer til, at folk aflyser i så god tid som muligt, så restauranten kan nå at sadle om.

Læs hele historien på berlingske.dk

Log ind