Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Når Danmark tager til OL i Paris 2024, er det ikke kun for at opnå store sportslige resultater, men også for at vise danske løsninger og kompetencer frem for et internationalt publikum.

Det er målet med et stort Danmarksfremstød, der med temaet ’livskvalitet’ vil finde sted ved Danmarkshuset i Paris og i den danske kirke, Frederikskirken, i perioden fra 26. juli til 11. august 2024, skriver Erhvervsministeriet.

I den danske pavillon kan publikum blandt andet blive inspireret af innovative og mere bæredygtige danske løsninger gennem udstillinger, aktiviteter og events.

”Begivenheder som de Olympiske lege er mere end bare store sportspræstationer. Det er også en mulighed for at vise danske løsninger og virksomheder frem for de 10 millioner besøgene, man forventer til OL 2024. Det potentiale skal vi udnytte og derfor står regeringen sammen med VisitDenmark bag et 17 dage langt erhvervsfremstød til under legene i juli. Frankrig er det ottendestørste eksportmarked for Danmark og i kraftig vækst. Derfor har det stor betydning for Danmark at være synlige under OL i Paris,” lyder det fra erhvervsminister Morten Bødskov.

VisitDenmark står sammen med Erhvervsministeriet i spidsen for fremstødet, der blandt andet støttes af den filantropiske forening Realdania, og som bygges op om fire danske styrkepositioner: design, mad, sundhed og bæredygtige løsninger. 

Læs hele historien på em.dk

Dobbelt så dyre hotelværelser i Paris under OL

Selv om det er svært at trække turister til Paris under OL, er bookinger, længden af ophold og prisen på hotelværelser steget til OL-perioden i forhold til samme tid sidste år, viser ny opgørelse.

Log ind