Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Henover højsommeren har 24 københavnske turistaktører deltaget i Wonderful Copenhagens kampagne CopenPay, hvor turister i bytte for grønne handlinger har kunnet indkassere en gratis frokost, en kop kaffe eller en adgangsbillet til en aktivitet.

Initiativet fik dog kritik fra to forskere, og nu svarer HORESTAs administrerende direktør, Pia E. Voss igen på branchens vegne. Det skriver Turistmonitor.dk.

”Hvorfor skal der stilles kritiske spørgsmålstegn ved, at Wonderful Copenhagen har startet en prisværdig rejse mod at få turister til at træffe flere bevidste og grønne valg? Hvorfor ikke i stedet rose WoCo for at have taget de første spæde skridt i retning af at bevidstgøre gæsterne i København om, at turismen i fremtiden også kommer til at handle om at tage et medansvar for den destination, man besøger?” siger Pia E. Voss.

Læs hele historien på turistmonitor.dk – kræver login

Log ind