Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Forbrugerrådet Tænk har fået medhold i en klage mod influenceren Alexander Husum, som reklamerede for burgerkæden The Burger Concept. Det skriver Fødevarewatch.
Husum, der appellerer til børn og unge, promoverede en burger og milkshake, hvilket bryder med fødevareindustriens kodeks om reklamer for usunde fødevarer til børn under 13 år.
The Burger Concept afviser, at kampagnen var målrettet børn, men har stoppet salget af produkterne.
Tidligere har Forbrugerrådet også fået medhold i en klage mod andre influencere i en lignende sag. Erhvervsminister Morten Bødskov overvejer at stramme reglerne for influencer-reklamer rettet mod børn og unge.
Læs hele historien på Fodevarewatch.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
KOLD College Odense vinder Young Chef 2024
21-11-2024
-
Tivoli på CNN's liste over verdens bedste julemarkeder
21-11-2024
-
Ny direktør skal løfte UNESCO-hotel i Christiansfeld
21-11-2024
-
Turisme i Danmark udleder 10,9 mio. ton CO2 årligt
21-11-2024
-
Luksushotelkæde ejet af saudisk prins og Bill Gates rygtes klar til København
21-11-2024
-
Endagsturister bidrager med milliarder til Danmark
21-11-2024
-
Flere udebliver fra deres bordreservationer
21-11-2024