Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Gennem de senere år har VisitDenmark arbejdet målrettet for at brede turismen ud over en større del af året og tiltrække internationale turister i de såkaldte skuldersæsoner, der støder op mod højsæsonen i juli og august.
Den strategi er lykkedes, viser de nye overnatningstal fra Danmarks Statistik, hvor de udenlandske overnatninger er steget 5,8 pct. i første halvår 2024 sammenlignet med samme periode 2023. Det skriver Visitdenmark.dk.
”De flotte tal for første halvår af 2024 er resultat af en flerårig strategi om at sprede turismen over en større del af året. Turisterne rejser hertil for at opleve vores natur, kultur, gastronomi og livsstil, og Danmark er i dag en destination, der kan byde på oplevelser hele året. Det afspejler sig nu i overnatningstallene. Turisme er ikke kun forbeholdt højsæsonen om sommeren,” siger Mads Schreiner, international markedsdirektør i VisitDenmark.
Han peger på, at det er et godt mix af destinationernes udviklingsinitiativer, private og offentlige investeringer og effektiv international markedsføring af Danmark, som har resulteret i væksten uden for højsæsonen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Norsk hotelmilliardær omdøber kendt hotelkæde
14-01-2025
-
Flere stillinger forsvinder fra positivlisten
14-01-2025
-
Verdensturismen boomer igen med stærk vækst i nye regioner
14-01-2025
-
HORESTA: Turismens glas er trekvart fyldt
14-01-2025
-
300.000 ansøgninger til Joe & The Juice: AI erstatter traditionelle jobansøgninger
14-01-2025
-
AI skaber nye muligheder for turismebranchen
14-01-2025
-
Andelsdiskotek kan blive samlingspunkt for Vordingborgs unge
14-01-2025