Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det har været et svært første halvår på det danske hjemmemarked for bryggerigiganten Carlsberg med forbrugere, der holder igen med fornøjelserne. Det skriver Fødevarewatch.dk.
Hos det danske bryggeri har man i løbet af det sidste halvår mærket, at færre bliver sent ude og bruger penge i de sene aften- og nattetimer.
Og netop på det område er årsagen til, at on-trade-salget har været faldende med 3-4 procent, forklarer Peter Haahr Nielsen.
”Særligt i on-trade-segmentet kan vi se, at flere holder lidt igen med pengene. Og samtidigt kan vi se, at det bliver ud på de senere aftentimer, at det virkelig gør sig gældende. Omvendt så ser vi, at forbrugerne bruger lidt flere penge i detailhandlen, og det har haft en positiv afsmitning på vores volumen,” lyder det fra Peter Haahr Nielsen.
Ifølge Carlsbergs regnskab for 2023, er Carlsberg markant markedsledende herhjemme med 55 procent af markedet.
Læs hele historien på fødevarewatch.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Restaurantkæden Mahalle genåbner efter konkursforløb
25-10-2024
-
Torben Klitbo fortsætter restaurantrejse med ambitioner om udlandet
25-10-2024
-
Regeringen bakker op om Esbjergs hotelprojekt på havneø
25-10-2024
-
Historisk beskæftigelse trods mangel på arbejdskraft
25-10-2024
-
Kritik af turismestrategi: Manglende klimafokus udfordrer målsætninger
25-10-2024
-
Organisation efterlyser storbyer i ny strategi
25-10-2024