Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Det har været et svært første halvår på det danske hjemmemarked for bryggerigiganten Carlsberg med forbrugere, der holder igen med fornøjelserne. Det skriver Fødevarewatch.dk.

Hos det danske bryggeri har man i løbet af det sidste halvår mærket, at færre bliver sent ude og bruger penge i de sene aften- og nattetimer.

Og netop på det område er årsagen til, at on-trade-salget har været faldende med 3-4 procent, forklarer Peter Haahr Nielsen.

”Særligt i on-trade-segmentet kan vi se, at flere holder lidt igen med pengene. Og samtidigt kan vi se, at det bliver ud på de senere aftentimer, at det virkelig gør sig gældende. Omvendt så ser vi, at forbrugerne bruger lidt flere penge i detailhandlen, og det har haft en positiv afsmitning på vores volumen,” lyder det fra Peter Haahr Nielsen.

Ifølge Carlsbergs regnskab for 2023, er Carlsberg markant markedsledende herhjemme med 55 procent af markedet.

Læs hele historien på fødevarewatch.dk – kræver login

Cirkusbygningen og Carlsberg indgår nyt partnerskab

Cirkusbygningen og har officielt indgået et nyt partnerskab. Aftalen er i første omgang indgået for 5 år, og fra august i år kan både Wallmans og Cirkusbygningens gæster nyde Carlsbergs produkter.

Log ind