Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Der er panderynker flere steder i campingbranchen, men hos First Camp er der smil på læben. Det skriver Turistmonitor.dk.

Den skandinaviske campinggigant ejer 17 pladser i Danmark, mere end 70 pladser i alt og er også ejere af Jesperhus Feriepark på Mors.

Nu melder virksomheden ud, at man i juli nåede en koncernomsætning på 335 millioner kroner, hvilket er den højeste nogensinde. Det gælder også, hvis man regner effekten af opkøbte pladser fra.

First Camp glæder sig samtidig over, at væksten hovedsageligt er drevet af flere overnatninger, hvilket indikerer, at interessen for camping fortsætter med at stige i Skandinavien.

”Vi ser også, at både investeringer i vores produkt og nye salgs- og markedsføringsindsatser betaler sig godt. Derudover når vores loyalitetsprogram, First Camp Club, nye rekordniveauer med hensyn til medlemskab,” siger First Camps adm. direktør, Johan Söör.

Læs hele historien på turistmonitor.dk – kræver login

Camping-opråb fra HORESTA

Et forældet campingreglement og unfair konkurrence fra blandt andet kommunernes side bremser campingerhvervets vækst, lyder det fra HORESTAs politiske chef.

Log ind