Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det er nærmest umuligt at få en taxa til at hente ens gæster.
Ifølge en ny medlemsundersøgelse, som brancheorganisationen HORESTA står bag, svarer hele 81 procent i provinsen, at de oplever stor mangel på taxaer. Det skriver TV2.
- Og det betyder, at vores medlemmer, restauranter og hoteller ikke har mulighed for at sende deres gæster hjem, når de har spist på deres steder. Men samtidig også, at færre mennesker har mulighed for at komme til vores byer. Det er et alvorligt problem, siger Jeppe Møller-Herskind, viceadministrerende direktør hos Horesta til TV 2.
I nogle byer har spisestederne og hotellerne været tvunget til at tænke alternativt for at få gæsterne kørt hjem, forklarer Jeppe Møller-Herskind:
- Det ikke er unormalt, at tjenere eller kokke eller andet personale på stederne rent faktisk sidst på aftenen vælger at køre deres gæster hjem selv. Og der er udfordringen lige nu, at det må de jo ikke, hvis de skal have penge for det, og dermed bliver det knap så morsomt for virksomhederne.
Derfor vil Horesta nu også gå videre til Christiansborg og lægge pres på politikerne.
- Vi håber jo på, at man kan kigge på lovgivningen endnu en gang for at se på, hvordan man kan få flere muligheder for at få transport i provinsen, og det gør vi jo, fordi det handler om vores medlemmers omsætning, siger Jeppe Herskind-Møller.
Du kan læse hele historien på tv2.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Burger King Danmark får ny direktør
22-04-2025
-
Fårup Sommerland investerer 30 mio. kr. i jubilæumssæson
22-04-2025
-
Michelin-erfaring skal løfte historisk badehotel
22-04-2025
-
Norge vil indføre turistskat på overnatninger
22-04-2025
-
Brøchner Hotels lander tilfredsstillende resultat
22-04-2025
-
Københavns Lufthavn fylder 100 år
22-04-2025
-
Nyt barkoncept satser på spil og samvær frem for høj promille
22-04-2025
-
Comwell fik indflydelse: Nyt hotel i Køge bliver mindre end planlagt
22-04-2025