Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Magasinet Gastros mangeårige chefredaktør Jesper Uhrup kalder billigbølgen i restauranterhvervet for en ”fuckfinger til den gastronomiske udvikling”.
Bølgen begyndte med den opsigtsvækkende åbning af restauranten Bouillon, der slog dørene op på Frederiksberg sidste år. Siden har mange tusinde gæster været forbi for at få forretter til 19 kroner og steak frites til 124 kroner.
Senest har Sovino-gruppen meldt ud, at de er på vej med et lignende koncept under navnet Le Petit Rouge.
Hos HORESTA hilser Jeppe Møller-Herskind, der er viceadministrerende direktør, de ultrabillige restauranter velkommen.
”Restaurantbranchen er ligesom alle andre brancher et frit marked, og som organisation hylder vi, at restauratører tænker ud af boksen. Den måde, Torben Klitbo (Bouillon, red.) og nu også Torben Olsen går i markedet på, det er at tænke ud af boksen, siger han.
Jeppe Møller-Herskind mener også, at man skal være meget dygtig til at drive forretning, hvis man skal få regnestykket til at gå op, hvis man skal drive en ultrabillig restaurant.
Læs hele historien på Berlingske.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Norsk hotelmilliardær omdøber kendt hotelkæde
14-01-2025
-
Flere stillinger forsvinder fra positivlisten
14-01-2025
-
Verdensturismen boomer igen med stærk vækst i nye regioner
14-01-2025
-
HORESTA: Turismens glas er trekvart fyldt
14-01-2025
-
300.000 ansøgninger til Joe & The Juice: AI erstatter traditionelle jobansøgninger
14-01-2025
-
AI skaber nye muligheder for turismebranchen
14-01-2025
-
Andelsdiskotek kan blive samlingspunkt for Vordingborgs unge
14-01-2025