Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

En lang række danske hoteller har millioner af kroner til gode hos Booking.com. Et beløb, der øges dag for dag, fordi den hollandske bookingportal i otte uger ikke har overført penge for de bookinger, kunderne har foretaget på Booking.com.

Men mange danske hoteller mangler altså fortsat penge, og det får nu brancheorganisationen HORESTA til at reagere og true bookingportalen med et sagsanlæg, hvis de ikke betaler. Det skriver Politiken.dk.

“Såfremt udeståendet ikke afregnes inden for to dage, forbeholder HORESTA sig ret til at tage retslige skridt mod Booking.com”, skriver HORESTA i et brev til Booking.com.

En eventuel retssag vil skulle foregå i Holland, hvor Booking.com har hovedsæde, og det er HORESTA klar til, hvis der ikke kommer hurtigt skred i sagen.

“Men det er også klart, at hvis det ikke er muligt at få en konstruktiv dialog, kan vi blive nødt til at tage retslige skridt for at få inddraget de udestående penge. Når man er en stor spiller på et marked, har man en ekstra forpligtelse til at overholde aftaler. Og det gør de ikke her,” siger Pia E. Voss, der er adm. direktør i HORESTA.

Læs hele historien på politiken.dk – kræver login

Log ind