Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Økologisk frugt og grønt, økologisk hjemmebagt brød og økologiske drikkevarer er noget af det, der har fået Hotel LEGOLAND op på over 40 procent økologiske råvarer over de seneste måneder. Det fremgår af en pressemeddelelse.
“Vi er rigtig stolte over, at vi nu har fået det økologiske spisemærke i bronze, som vi har arbejdet på rigtig længe. Det er en holdindsats på tværs af vores køkken, bageri og restaurant, hvor alle har ydet en kæmpe indsats for at nå vores fælles mål om at få det økologiske spisemærke”, siger Kari Brandsgård, der er Hotel Director på Hotel LEGOLAND.
De fleste kan godt relatere til, at man gerne vil spise mere økologisk, men der følger ofte en større udgift på madbudgettet med. Men det har ikke været tilfældet på Hotel LEGOLAND.
I pressemeddelelsen skriver virksomheden blandt andet, at de har bevæget sig væk fra buffeten for i stedet at servere portionsanretninger. Derudover har de ændret fokus, så de oftere ser kødet som tilbehøret og grøntsagerne som det primære.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA: Høje omkostninger og mangel på arbejdskraft vil præge 2025
02-01-2025
-
Turistbranchen i rundbordssamtale med regeringen
02-01-2025
-
Nye flagregler er trådt i kraft
02-01-2025
-
Catering hitter: Nytårsmaden kommer i stigende grad udefra
02-01-2025
-
Minister i nytårsartikel: Turismen skal udvikles og udvides
02-01-2025
-
Hilton planlægger 500 nye luksushoteller globalt
02-01-2025
-
Vesterhavet tiltrækker rekordmange internationale turister
02-01-2025
-
Scandic lukker landechef-stilling i Danmark
02-01-2025