Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I en længere periode har Booking.com været udsat for kritik, fordi en del af de overnatningssteder har manglet udbetalinger. Forløbet kulminerede i slutningen af september, hvor HORESTA truede Booking.com med at lægge sag an.
Nogle dage senere begyndte danske overnatningssteder at modtage de udbetalinger, som de havde til gode. Ifølge HORESTA drejede det sig for mange virksomheder om mellem 100.000 og 200.000 kroner, mens enkelte skulle have udbetalt op mod fem millioner kroner. Det skriver Turisme24.dk.
Sidenhen har parterne fået renset luften efter det tilspidsede forløb. Det skete, da repræsentanter fra henholdsvis Booking.com og HORESTA mødtes i brancheorganisationens lokaler på Frederiksberg.
HORESTA fortæller, at brancheorganisationen blandt blev opfordrede bookingplatformen at gøre sig overvejelser om en kompensation til de medlemmer, der har ventet i flere uger på at få udbetalt deres tilgodehavender.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Danske turismetalenter med på prestigefyldt Forbes-liste
26-04-2025
-
HORESTA kritiserer Arena Næstved for unfair konkurrence
26-04-2025
-
Ny hotelchef udnævnt på ProfilHotels Mercur
26-04-2025
-
Pakhus Bryggen opnår Green Key-certificering
26-04-2025
-
Amerikanske turister søger kvalitet og autenticitet i Danmark
26-04-2025
-
Danmarks ældste hotel kæmper med underskud efter udfordrende sæson
26-04-2025
-
Kolding Hotel Apartments investerer rekordoverskud i opgradering
26-04-2025
-
Fjordgaarden leverer flot vækst i 2024
26-04-2025