Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

I en længere periode har Booking.com været udsat for kritik, fordi en del af de overnatningssteder har manglet udbetalinger. Forløbet kulminerede i slutningen af september, hvor HORESTA truede Booking.com med at lægge sag an.

Nogle dage senere begyndte danske overnatningssteder at modtage de udbetalinger, som de havde til gode. Ifølge HORESTA drejede det sig for mange virksomheder om mellem 100.000 og 200.000 kroner, mens enkelte skulle have udbetalt op mod fem millioner kroner. Det skriver Turisme24.dk.

Sidenhen har parterne fået renset luften efter det tilspidsede forløb. Det skete, da repræsentanter fra henholdsvis Booking.com og HORESTA mødtes i brancheorganisationens lokaler på Frederiksberg.

HORESTA fortæller, at brancheorganisationen blandt blev opfordrede bookingplatformen at gøre sig overvejelser om en kompensation til de medlemmer, der har ventet i flere uger på at få udbetalt deres tilgodehavender.

Læs hele historien op turisme24.dk

HORESTA vinder principiel voldgiftssag inden for offshore

HORESTA har vundet en vigtig faglig voldgiftssag inden for offshore-overenskomsten med 3F Privat Service, Hotel og Restauration. Sagen kunne have medført store ekstra omkostninger for de berørte virksomheder på overenskomsten.

HORESTA vil have Airbnb tøjlet

Lejeboliger, som udlejes til turister gennem Airbnb, er ikke underlagt de samme regler som andre kommercielle overnatningsformer. Hos HORESTA efterspørger man mere kontrol med platformen.

Store planer for udvidelsen af Nyborg Strand

Se den seneste video fra HORESTA Play, hvor direktør for Nyborg Strand, Jan G. Larsen, i forbindelse med deres udvidelse fortæller om de nyeste planer og tendenser for hotellet. Her fortæller han om en stigende efterspørgsel på konferenceophold og overnatningsmuligheder, der gør at de nu investerer i en ny værelsesfløj.

Log ind