Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

I en længere periode har Booking.com været udsat for kritik, fordi en del af de overnatningssteder har manglet udbetalinger. Forløbet kulminerede i slutningen af september, hvor HORESTA truede Booking.com med at lægge sag an.

Nogle dage senere begyndte danske overnatningssteder at modtage de udbetalinger, som de havde til gode. Ifølge HORESTA drejede det sig for mange virksomheder om mellem 100.000 og 200.000 kroner, mens enkelte skulle have udbetalt op mod fem millioner kroner. Det skriver Turisme24.dk.

Sidenhen har parterne fået renset luften efter det tilspidsede forløb. Det skete, da repræsentanter fra henholdsvis Booking.com og HORESTA mødtes i brancheorganisationens lokaler på Frederiksberg.

HORESTA fortæller, at brancheorganisationen blandt blev opfordrede bookingplatformen at gøre sig overvejelser om en kompensation til de medlemmer, der har ventet i flere uger på at få udbetalt deres tilgodehavender.

Læs hele historien op turisme24.dk

Stort hotel gør klar til at slå dørene op

Norske CIC Hospitality og Best Western åbner snart det andet Aiden-hotel i Danmark. Håbet er, at Danmarks største infrastrukturprojekt til dato vil skabe overnatninger på hotellet.

Hotel byder atter gæster velkommen i badeland

I flere uger har en rotte plaget hotellet The Reef i Frederikshavn, der har måttet holde lukket i sit kendte badeland. Nu er den genstridige gnaver væk, og hotellet kan atter åbne badelandet.

HORESTA: Hotellerne ser optimistisk på fremtiden

En ny medlemsundersøgelse blandt HORESTAs hotelmedlemmer viser, at branchen generelt forventer et positivt 2024 og betragter deres økonomiske situation som god. Særligt større hoteller forventer en omsætningsvækst i år.

Log ind