Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I kølvandet på stormfloden har flere syd-og sønderjyske virksomhedsejere fået nej fra såvel deres forsikringsselskab som Naturskaderådet til, at de kan forvente nogen form for kompensation for deres tab af indtjening som følge af stormfloden. Det skriver JydskeVestkysten.dk
Og det kan blive fatalt for de virksomheder, som lige nu står over for eksempelvis en længere nedlukning, mens udbedringerne af vandmassernes skader står på.
Det har ejer af restaurant Prego i Kolding, Mathias Bruhn, netop oplevet, efter han er blevet ramt af et større tab i omsætning på grund af stormfloden.
Hos sit forsikringsselskab fik han at vide, at han ikke kunne have gjort mere for at forsikre sin virksomhed forud for hændelsen. Alene fordi vejrfænomenet er karakteriseret som en stormflod, var alle hans forsikringer, herunder den mod driftstab, tilsidesat.
Brancheorganisationen for hotel-, restaurant-og turisterhvervet, HORESTA, har ikke fået mange henvendelser fra klemte erhvervsdrivende, men opfordrer dem, der måtte være udfordret, til at kontakte organisationen.
Læs hele historien på jv.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Manglende Airbnb-evaluering skaber frustration i branchen
22-12-2024
-
Dagrofa overtager Den Danske Spiseguide
22-12-2024
-
Nyt luksushotel på vej i Næstved skaber debat
22-12-2024
-
Unge ejere genopliver historisk badehotel på Langeland
22-12-2024
-
Historisk vandrehjem moderniseres med stor donation
22-12-2024
-
Forbrugertillid når årets bund
22-12-2024
-
Lindner Hotels søger løsning efter konkursbegæring
22-12-2024