Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

En ny landsdækkende dataplatform, som vil skabe nye indsigter om turisterne, er nu en realitet. Vestkystens destinationsselskaber, VisitDenmark, Dansk Kyst- og Naturturisme og NTT DATA Business Solutions har i de sidste 12 måneder arbejdet på at udvikle dataplatformen, der bygger på projektet Destination:Digital, som begyndte på Rømø og siden blev udrullet til hele Vestkysten. Det skriver VisitDenmark.dk.

Med dataplatformen vil destinationsselskaber og deres samarbejdspartnere langt nemmere kunne dele og genbruge data, viden og indsigter. Det gælder for eksempel indsigter om turisternes forbrug, efterspørgsel, bevægelsesmønstre og rejsemotiver eller viden om bæredygtighed og købsmønstre.

“Jeg ser frem til, at platformen bliver udrullet på tværs af landets turismeaktører, så den kan bidrage til arbejdet med at skabe en turismebranche i verdensklasse,” siger erhvervsminister Morten Bødskov.

Læs hele historien på visitdenmark.dk

Tysk momsnedsættelse bekymrer dansk turistbranche

Planer om lavere moms på restaurantbesøg i Tyskland vækker bekymring i det danske turisterhverv. Særligt frygtes det, at det vil svække Vestkystens tiltrækningskraft over for tyske gæster.

Københavns Lufthavn fylder 100 år

Fra blot 285 passagerer i 1925 til næsten 30 millioner i dag – Københavns Lufthavn har udviklet sig til et centralt omdrejningspunkt for dansk turisme. Målet er 32 millioner rejsende i 2025.

Log ind