Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Du er inviteret ud at spise på en restaurant, som du ikke kender. Med dig har du en fødevareallergi, der gør, at du får lyst til at aflyse, fordi du er bekymret for, om du får serveret noget mad, du ikke tåler.
Men du skal ikke være bekymret for at tage ud at spise, fortæller fødevarechef i HORESTA, Tine Skriver til Astma-Allergis medlemsmagsin.
”Mit klare indtryk er, at branchen har godt styr på tingene, men det er også vigtigt at sige, at det er et område, som er komplekst. Det kræver en god, åben dialog mellem personalet og gæsten omkring fødevareallergien”.
”Personalet skal være klædt godt på til at oplyse, hvad der indgår i maden. Det er et vigtigt fokusområde, og alle, der håndterer mad, bør jo være uddannet i det. Det handler i høj grad om uddannelse og viden om den mad, der bliver serveret”, understreger Tine Skriver.
Tal fra Fødevarestyrelsen viser, at der kun har været 24 fødevareallergianmeldelser det seneste halvandet år. Det tal er overraskende lavt.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Hotelejere forudser et mere frit marked efter afgørelse om Booking.com
16-05-2024
-
Stor hotelkæde går i offensiven: Igangsætter kapitaludvidelse
16-05-2024
-
Strategien om ”ro til det fortravlede liv” bar frugt
16-05-2024
-
Paustian-ejer sælger luksushotel i København for trecifret millionbeløb
16-05-2024
-
Hotel er stadig til salg
16-05-2024
-
Madmod og mavesmerter
16-05-2024
-
Danske restauranter går skaldyrs-bonanza
16-05-2024