Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Der er travlt hos det danske kaffefirma La Cabra. Selskabet sælger specialkaffe, friskbagt surbrød og populære fastelavnsboller i ét væk fra den lille kaffebar i Graven i Aarhus. Men det er ikke kun på det danske marked, at det 12 år gamle brand vokser. Faktisk udgør Danmark efterhånden en beskeden del af La Cabras forretning. En ny global udvidelse skal sikre yderligere vækst, og målet er at ramme en omsætning på 100 mio. kr. indenfor to år, skriver Finans.dk.
Esben Piper er medejer og stifter af La Cabra. Sammen med syv partnere har han siden etableringen rejst verden rundt for at finde inspiration og gå på oplevelse i verdens kaffe.
”Jeg har hele tiden vidst, at La Cabra kunne blive en god forretning. Det første år omsatte vi for 1 mio. kr., og i nuværende regnskab forventer vi at omsætte for over 50 mio. kr,” siger Esben Piper.
Det danske kaffeselskab forventer at omsætte for over 100 mio. kr. indenfor få år. Nye forretninger i USA, Oman og Thailand skal sprede brandet globalt.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Kæder afviser øget konkurrence på nem mad: "Efterspørgslen stiger"
15-11-2024
-
Københavnere fører i restaurantbesøg – Bornholm halter efter
15-11-2024
-
Hvorfor låner Noma sit superbrand til musikfestivalen Heartland?
15-11-2024
-
Stor glæde hos MESSE C - ny 10-årig lejeaftale er på plads
15-11-2024
-
Har den byens bedste udsigt? Barkonger åbner unikt sted midt i Københavns nye bykvarter
15-11-2024
-
Sådan har du aldrig fået smørrebrød før: Ny restaurant åbner i tårnet med udsigt over hele København
15-11-2024