Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Der er travlt hos det danske kaffefirma La Cabra. Selskabet sælger specialkaffe, friskbagt surbrød og populære fastelavnsboller i ét væk fra den lille kaffebar i Graven i Aarhus. Men det er ikke kun på det danske marked, at det 12 år gamle brand vokser. Faktisk udgør Danmark efterhånden en beskeden del af La Cabras forretning. En ny global udvidelse skal sikre yderligere vækst, og målet er at ramme en omsætning på 100 mio. kr. indenfor to år, skriver Finans.dk.
Esben Piper er medejer og stifter af La Cabra. Sammen med syv partnere har han siden etableringen rejst verden rundt for at finde inspiration og gå på oplevelse i verdens kaffe.
”Jeg har hele tiden vidst, at La Cabra kunne blive en god forretning. Det første år omsatte vi for 1 mio. kr., og i nuværende regnskab forventer vi at omsætte for over 50 mio. kr,” siger Esben Piper.
Det danske kaffeselskab forventer at omsætte for over 100 mio. kr. indenfor få år. Nye forretninger i USA, Oman og Thailand skal sprede brandet globalt.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Hotelvæksten spreder sig til hele landet
17-01-2025
PRESSEKLIP
-
HORESTA melder om stærkt 2024
17-01-2025
-
Satte priserne ned med 40 procent: Tilbud har fyldt bordene på restaurant
17-01-2025
-
Djurs Sommerland fornyer sig med tidlig åbning og nye oplevelser i 2025
17-01-2025
-
Sådan fordeler internationalt turistboom sig i landets kommuner
17-01-2025
-
Fritidsjob under forvandling: Nu kan unge løse flere opgaver på hoteller og i restauranter
17-01-2025
-
Charlottehaven henter erfaren profil til lejlighedshotel
17-01-2025