Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Danske og udenlandske turister valfartede til de danske byer sidste år. Med et overnatningstal på hele 63,8 mio. overnatninger i Danmark, satte 2022 nemlig ny rekord. Men på trods af de flotte tal, kræver det store investeringer i markedsføring og udvikling af dansk turisme, hvis turismen skal fortætte med at skabe velfærd og beskæftigelse, mener VisitDenmarks adm. direktør, Jan Olsen. 

VisitDenmarks adm. direktør, Jan Olsen, påpeger over for Turistmonitor.dk, at de gode resultater i 2022 bl.a. skyldes målrettede investeringer i både udviklingsprojekter og i en ekstraordinær markedsføringsindsats. Han nævner også, at det fortsat er vigtigt at øge kendskabet til Danmark og skabe sammenhæng i den internationale markedsføring.

Læs hele historien på turistmonitor.dk - kræver login.

HORESTA: Turismens glas er trekvart fyldt

Danskernes opbakning til turismen er faldet fra 78 pct. i 2023 til 74 pct. i 2024. HORESTA ser det som en udfordring, men understreger, at tre ud af fire fortsat er positive.

Log ind