Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Danske og udenlandske turister valfartede til de danske byer sidste år. Med et overnatningstal på hele 63,8 mio. overnatninger i Danmark, satte 2022 nemlig ny rekord. Men på trods af de flotte tal, kræver det store investeringer i markedsføring og udvikling af dansk turisme, hvis turismen skal fortætte med at skabe velfærd og beskæftigelse, mener VisitDenmarks adm. direktør, Jan Olsen.
VisitDenmarks adm. direktør, Jan Olsen, påpeger over for Turistmonitor.dk, at de gode resultater i 2022 bl.a. skyldes målrettede investeringer i både udviklingsprojekter og i en ekstraordinær markedsføringsindsats. Han nævner også, at det fortsat er vigtigt at øge kendskabet til Danmark og skabe sammenhæng i den internationale markedsføring.
Læs hele historien på turistmonitor.dk - kræver login.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Norsk hotelmilliardær omdøber kendt hotelkæde
14-01-2025
-
Flere stillinger forsvinder fra positivlisten
14-01-2025
-
Verdensturismen boomer igen med stærk vækst i nye regioner
14-01-2025
-
HORESTA: Turismens glas er trekvart fyldt
14-01-2025
-
300.000 ansøgninger til Joe & The Juice: AI erstatter traditionelle jobansøgninger
14-01-2025
-
AI skaber nye muligheder for turismebranchen
14-01-2025
-
Andelsdiskotek kan blive samlingspunkt for Vordingborgs unge
14-01-2025