Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Når krisen kradser, må alle midler tages i brug - også de noget mere utraditionelle. Og med udsigt til en fordobling af hotellets kommende el-regning, var det netop også, hvad de gjorde på Hotel Koldingfjord, skriver JV.dk.
I slutningen af august sendte administrerende direktør Peder J. Madsen således en mail ud med en konkurrence til hotellets samtlige 126 medarbejdere med ordlyden: "El-priserne er på himmelflugt, og det rammer os alle hårdt på økonomien, så vi har brug for alle gode idéer til, hvordan vi på Hotel Koldingfjord kan få strømforbruget ned – uden at forringe kvalitetsoplevelsen".
Konkurrencen gik ud på, at medarbejderne skulle komme med deres bedste spareråd til, hvordan hotellet kunne reducere sin el-regning. Til gengæld ville medarbejderen med det bedste råd blive belønnet med at få betalt husstandens el-regning for september.