Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Fra Kragenæs Havn i Torrig på Lolland kan man sejle gennem Smålandsfarvandet og forbi det dusin øer, som flyder i området. Derimellem rammer man Vejrø. En ø i ordets simpleste forstand: isoleret, høje træer og frodigt buskads, skriver Børsen.
Om sommeren kan ferieturister strømme til Vejrø – det kan de i grunden gøre hele året – om de er stærkere til vands eller i luften. Men det er ikke kun rejsende med solcreme og strandhatte i tasken, der er velkomne. Siden adm. direktør i Saxo Bank Kim Fournais købte øen tilbage i 2005, har det været ambitionen at rykke Vejrø op i den absolutte mødetopliga, hvor virksomheder og ledergrupper, der jagter anderledes omgivelser end de klassiske hvide konferencelokaler, kan valfarte til.
“Jeg ville tage noget, der hverken kulturelt, økonomisk, energi- eller bæredygtighedsmæssigt egentlig hang sammen og transformere det,” siger han.
Første punkt på dagsordenen var at bygge en ny havn fra bunden. Derefter kom restauranten og hotellet. De første otte år gik med bare at bygge. Det krævede flere lokalplaner, naturrapporter, en vis mængde bureaukrati – og en stor portion penge.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Burger King Danmark får ny direktør
22-04-2025
-
Fårup Sommerland investerer 30 mio. kr. i jubilæumssæson
22-04-2025
-
Michelin-erfaring skal løfte historisk badehotel
22-04-2025
-
Norge vil indføre turistskat på overnatninger
22-04-2025
-
Brøchner Hotels lander tilfredsstillende resultat
22-04-2025
-
Københavns Lufthavn fylder 100 år
22-04-2025
-
Nyt barkoncept satser på spil og samvær frem for høj promille
22-04-2025
-
Comwell fik indflydelse: Nyt hotel i Køge bliver mindre end planlagt
22-04-2025