Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Du har spist det lækreste måltid, og inden du rejser dig, beder du om regningen. Tjeneren kommer med en betalingsterminal, men før du kan få lov til at betale, skal du på skærmen svare ja eller nej til, om du vil give drikkepenge, skriver Politiken.

Der er delte meninger om drikkepenge i Danmark, men både branche- og arbejdsgiverforeningen HORESTA og fagforeningen 3F vurderer, at spørgsmålet om drikkepenge er blevet mere almindeligt og udbredt.

HORESTAs erhvervsjuridiske chef, Kaare Friis Petersen, siger, at der kan være kunder, som føler sig forpligtet til at give drikkepenge, når en betalingsterminal spørger, men det er helt op til kunden selv.

Læs hele historien her.

Pas på med miljømarkedsføring

For hotel- og restaurationsbranchen, der i stigende grad ønsker at signalere bæredygtighed, er det vigtigt at træde varsomt i miljømarkedsføringen. En sag med BMW viser, hvor dyrt og skadeligt det kan være at bruge vildledende udsagn om bæredygtighed.

Log ind