Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Du har spist det lækreste måltid, og inden du rejser dig, beder du om regningen. Tjeneren kommer med en betalingsterminal, men før du kan få lov til at betale, skal du på skærmen svare ja eller nej til, om du vil give drikkepenge, skriver Politiken.
Der er delte meninger om drikkepenge i Danmark, men både branche- og arbejdsgiverforeningen HORESTA og fagforeningen 3F vurderer, at spørgsmålet om drikkepenge er blevet mere almindeligt og udbredt.
HORESTAs erhvervsjuridiske chef, Kaare Friis Petersen, siger, at der kan være kunder, som føler sig forpligtet til at give drikkepenge, når en betalingsterminal spørger, men det er helt op til kunden selv.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Stort hotel i Odense bliver en del af Strawberry
21-01-2025
-
Accor ønsker flere hoteller i Norden
21-01-2025
-
Burgerkæde lukker endnu en restaurant efter konkurs
21-01-2025
-
Ikonisk badehotel på Langeland får nyt liv
21-01-2025
-
Sushikæde fortsætter vækst og millionoverskud
21-01-2025
-
HORESTA: Hotelvækst rykker til byer uden for København
21-01-2025
-
Herregårdshotel forlader Bühlmann-kæden
21-01-2025
-
Turistmedier: HORESTA fik 300 nye medlemmer i 2024
21-01-2025
-
Nyt hotelprojekt skal sætte Fredericia på landkortet
21-01-2025