Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Wellness har udviklet sig til at være et must-have-element for både fritids- og forretningsrejser, men det er ikke længere tilstrækkeligt for hoteller blot at have en spa, skriver Costar.com.
Sundhed skal i dag snarere inkorporeres i alle aspekter af hotellets design, værelser og tilbud.
I en tale på Accors Global Meeting Exchange sagde Accors senior vicepræsident for salg på verdensplan, Meenaz Diamond, at velvære nu er i centrum for meget af det, som Accor gør.
Ifølge Accors interne undersøgelse er forbruget af wellness på amerikanske hoteller steget med 53 procent for udenlandske gæster og med 178 procent for indenlandske.
Emlyn Brown, Accors globale vicepræsident for velvære, sagde, at hotelbranchen med fordel kan samle en række sundhedsområder i søjler: ernæring, design og hotelmiljø, fysiske aktiviteter og sport, kurbade og behandlinger, mental sundhed og mindfulness, samt digital trivsel. Han sagde, at et eksempel på den sidste søjle er, at folk løsriver sig fra deres smartphones og sociale mediekonti, lever i nuet og nyder det.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Norsk hotelmilliardær omdøber kendt hotelkæde
14-01-2025
-
Flere stillinger forsvinder fra positivlisten
14-01-2025
-
Verdensturismen boomer igen med stærk vækst i nye regioner
14-01-2025
-
HORESTA: Turismens glas er trekvart fyldt
14-01-2025
-
300.000 ansøgninger til Joe & The Juice: AI erstatter traditionelle jobansøgninger
14-01-2025
-
AI skaber nye muligheder for turismebranchen
14-01-2025
-
Andelsdiskotek kan blive samlingspunkt for Vordingborgs unge
14-01-2025