Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

P3 Nyhederne udfordrede i går HORESTA, SMVdanmark og Danmarks Rejsebureauforening til at levere et salgspitch over for kanalens lyttere.

Hver organisation fik 30 sekunder til at komme med deres bud på, hvor de overvejende unge lyttere skal bruge deres feriepenge.

HORESTAs politiske direktør, Kirsten Munch, var ikke i tvivl:

“Til dig og alle P3’s lyttere: Brug jeres feriepenge på oplevelser i Danmark. Det fortjener I efter en lang corona nedlukning. I skal ud og møde andre mennesker, spise god mad, få cocktails og høre musik og feste hele natten. I har brug for at være sociale. Det er vigtigt for helbredet, og det er vigtigt for samfundet. Og I skal gøre det i Danmark, for at hjælpe vores restauranter, barer og hoteller igennem krisen, så de igen kan hyre de mere end 30.000 der er blevet fyret. Det vil give arbejde til rigtig mange unge mennesker over hele landet. Det er vigtigt for virksomhederne og de unge, og det er vigtigt for samfundet. Så brug feriepengene på danske oplevelser.”

HORESTA: Hotellerne ser optimistisk på fremtiden

En ny medlemsundersøgelse blandt HORESTAs hotelmedlemmer viser, at branchen generelt forventer et positivt 2024 og betragter deres økonomiske situation som god. Særligt større hoteller forventer en omsætningsvækst i år.

Log ind