Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Smári Thorsteinsson er den nye Revenue Manager i Core Hospitality, der skal stå for prissætningen på Moxy Hotels i Københavns Sydhavn, Best Western Plus i Kastrup og Hotel Marina i Vedbæk. De nye kompetencer, der tilføres den danske hoteloperatør, skal styrke hotellernes konkurrenceevne i en fremtid, der byder på stor kapacitetsvækst på markedet. Hotelværelser er et fordærveligt produkt, og prisstrategien skal derfor tilpasses de nye markedsvilkår, så de tre hoteller, Core Hospitality driver, vedligeholder eller øger deres markedsandele.

”Vi er rigtig glade for at byde Smári velkommen som ny kollega og for at tilføre organisationen yderligere kompetencer på et så strategisk vigtigt område. Smári kommer til at arbejde tæt med nogle af de helt store hotelkæder, men det er i det lokale, at resultaterne skal skabes. Det føler vi os trygge ved, at han står i spidsen for”, udtaler Per Denker Sørensen, adm. direktør i Core Hospitality.

Smári tilfører akademisk professionalisme og mange års erfaring fra hotelbranchen, hvor han hovedsageligt har fokuseret på prissætning og distribution. Han har bl.a. været Revenue & Distribution Manager i Scandic Hotels Danmark i en længere årrække og taget uddannelser i Revenue Management på både Cornell University og CPH Business Academy. Han kommer senest fra en stilling som chef for prissætning hos Sixt Rent a Car, men Smári vender nu tilbage til hotelbranchen.

Log ind