Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
”Det har aldrig stået så slemt til, som det gør nu”. Sådan siger Magnus Kofoed fra Restaurant Kadeau i Sømarken om tilstanden på det bornholmske taxamarked. Og han bakkes op af en lang række kolleger, der tilsammen retter en sønderlemmende kritik, af det serviceniveau, bornholmere og turister må leve med, hvis de vil køre i taxi på Bornholm, skriver Bornholms Tidende.
Debatten kommer på baggrund af en analyse, som HORESTA har lavet.
”Hvis man er så heldig at komme igennem til bestillingskontoret og få bestilt en taxa, er der lang ventetid og stor usikkerhed, om den i det hele taget kommer”, fortæller Magnus Kofoed til Bornholms Tidende.
Samme oplevelse har Troels Madsen, der sammen med makkeren Daniel Kruse blandt andet driver Christianshøjkroen i Almindingen og Restaurant Molen i Nexø. Lone Kirk på Hotel Skovly i Sorthat-Muleby, lige udenfor Rønne har også oplevet problemerne.
På Restaurant Le Port i Vang har ejer Gabriela Jantzen oplevet, at flere gæster, der ankommer med taxa, kommer for sent til en bordreservation, fordi de ikke kunne få en taxi, og hun oplever også ofte, at gæsterne skal vente i op til en time på at få en taxi hjem igen, når de er færdige med at spise.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Flammen sætter rekord med millionoverskud og vækstplaner
25-04-2025
-
Stærk vækst i amerikanske turister til Danmark
25-04-2025
-
Mangel på arbejdskraft bremser vækst i turismen
25-04-2025
-
Tysk momsnedsættelse bekymrer dansk turistbranche
25-04-2025
-
København får international bæredygtighedscertificering
25-04-2025
-
Falsled Kro løfter resultatet til millionniveau
25-04-2025
-
Nye ejere skal føre Molskroen videre i samme ånd
25-04-2025
-
Alle museer i Odense har nu Green Attraction-certificering
25-04-2025