NOX Network kan senere på året fejre 20-års jubilæum som nattelivsnetværk for selvstændige barer, natklubber og pubs. Ifølge Nicolaj Gyldenberg, der er direktør i NOX Network har de ingen planer om at sætte tempoet ned, men retter skarpt fokus på at udvikle netværket. Nu har de også meldt sig ind i HORESTA for at få sparring og politisk indflydelse og repræsentere provinsens natteliv.

”Vi startede i 90’erne som et netværk af Crazy Daisy og Buddy Holly steder, men er siden vokset til at inkludere en lang række forskellige virksomheder. De senere år har vi åbnet dørene for nye medlemmer udefra, hvilket har medført en god vækst i netværket. Der kommer hele tiden nye dygtige erhvervsdrivende med, som har lyst til at dele ud af deres erfaringer og lade sig inspirere af andre. Det er med til at udvikle virksomhederne og styrke nattelivet,” siger Nicolaj Gyldenberg.

Lige nu er der 30 steder med i NOX Network fordelt i 19 byer i Jylland og på Fyn, men selvom netværket vokser, er det ikke selve væksten, der driver ambitionerne. Det handler i stedet om at få engagerede selvstændige erhvervsdrivende med, der har lyst til at lægge energi i at sikre den fortsatte udvikling.

”Det et meget vigtigt for os, at netværket bevæger sig i den rigtige retning og forbliver et sted, hvor medlemmerne i fællesskab kan dygtiggøre sig. Mange af vores medlemsvirksomheder er mindre forretninger, og for dem er det meget værdifuldt at kunne få inspiration og gode råd fra andre selvstændige, der ligner dem,” fortæller Nicolaj Gyldenberg.

Ny undersøgelse: Københavnerne efterspørger mere natteliv

Københavnerne ønsker mere natteliv og ser – trods et stort offentligt fokus – ikke støjgener som et altoverskyggende problem. Det glæder HORESTA, der er klar til at bidrage med løsninger, som skaber flere gode oplevelser i byrummet.

Log ind