Den kun seks år gamle hotelvirksomhed, Nord Collection, har blikket stift rettet mod 2025, hvor ambitionen er at have 500 hotellejligheder i hovedstaden. Vejen dertil skal blandet udgøres af en effektiv hoteldrift, automatiseret gæsteoplevelse og attraktive aftaler med ejendomsejere, som får rekordstore afkast.

“Vi er fire foundere uden baggrund inden for hospitality. Det betyder, at vi har haft lettere ved at slagte nogle af de ting, der måske ikke behøver at være en del af hoteldriften. Vi har f.eks. ikke nogen reception på stedet. Vi har én central reception, som håndterer al gæstekommunikation. Det er en kæmpe besparelse for os, men vi mener også, at det er en forbedret gæsteoplevelse. Der er ingen, som synes, det er sjovt at tjekke ind – du står i kø, skal have papirer frem og tilbage, og af en eller anden mærkelig grund skal der scannes det ene og det andet. Alt det har vi digitaliseret, så du kan gøre det inden du tjekker ind,” siger Sune Liengård, der er medstifter af Nord Collection.

En af årsagerne til hotelkædens vækst de seneste år er deres såkaldte operatøraftaler, hvor ejerne af de bygninger, som Nord Collection driver hotellejligheder fra, får et særligt attraktivt afkast, som ikke findes andre steder på markedet.

“Ejerne af bygningerne har i 2022, og det bliver det samme i 2023, fået mellem 4000-5000 kroner pr. kvadratmeter i afkast efter alt på nær skat og afskrivninger, afhængigt af ejer. Det er der aldrig nogle, som har præsteret før,” lyder det fra Sune Liengård.

Medejeren nævner også at, kæden ser gode vækstmuligheder i både København og Århus og forventer at vækste forretningen yderligere i Danmark inden man sætter kurs mod udlandet.

Se hele videoen med Sune Liengård og hør blandt andet, hvordan Nord Collection kan have høj belægning hele året.

Ejer har fået nøglerne til Hotel Ry

Det er en kæmpe lettelse at have hotelnøglerne i hånden, fortæller Michael Gadeberg fra ejendomsselskabet Hotel Ry, der nu leder efter nye forpagtere.

Hotelkæde hylder sine lokalområder

En københavnsk hotelkæde ønsker at deltage aktivt i de lokalområder, hvor man driver hoteller. Nu lancerer kæden et koncept, som inviterer naboerne tættere på.

Log ind