Fra og med 1. januar 2024 indfører Skattestyrelsen et krav om, at virksomheder inden for specifikke brancher, herunder restauranter, med en årlig omsætning på under 10 millioner, skal benytte et digitalt salgsregistreringssystem. Hoteller bliver ikke omfattet af loven.
De nye krav til digital salgsregistrering kan betyde, at din virksomhed enten skal opdatere sit digitale salgsregistreringssystem med ny software. Det kan også være, at I skal anskaffe jer et helt nyt digitalt salgsregistreringssystem.
Det betyder, at jeres betalingsterminal ikke længere kan ”stå alene”. For at overholde kravene, skal jeres terminal nemlig ”tale sammen” med et digitalt kassesystem, som understøtter SKATs tekniske krav. Bemærk her, at det altså ikke er nok, at I har et kassesystem – det er jeres eget ansvar at sikre, at kassesystemet faktisk lever op til kravene.
Virksomheder, der ikke lever op til de nye krav kan ved kontrolbesøg af SKAT blive pålagt bøder i størrelsesorden 10.000-30.000 kroner.
Nets har skrevet dette blogindlæg om den nye lov om salgsregistrering og de tekniske krav til kassesystemerne. Du kan læse indlægget på denne side.
Husk, at du som HORESTA-medlem kan kontakte vores juridiske callcenter på [email protected] eller 35248040.
Er du ikke medlem af HORESTA kan du læse mere om de mange medlemsfordele her.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny turismeaftale sikrer 100 millioner til vækst
19-11-2024
-
Norsk milliardær og Norwegian lancerer ny loyalitetsvaluta
19-11-2024
-
Skuespilhuset, Operaen og Gamle Scene modtager internationalt miljømærke
19-11-2024
-
Restauranter taber stort på udeblevne gæster
19-11-2024
-
Djurs Sommerland vinder årets pris for sjette gang
19-11-2024
-
Nyt SKI-udbud: Hoteller og venues får en ny chance
19-11-2024