Der er en stigende tendens i restaurantbranchen til, at restauranter kræver bordreservationer og indfører tidsbegrænset seatings. Tendensen startede under coronapandemien, og har nu bidt sig fast i restaurantbranchen fortæller HORESTAs kommercielle direktør, Jeppe Møller-Herskind til TV2 Kosmopol.
“I vores optik er det en sund udvikling af branchen. Under corona var mange tvunget til at optimere deres omsætningsgrad, og det betød, at branchen har været nødt til at professionalisere sig. En af de måder, man kan gøre det på, er ved hjælp af bordreservationer. Det er simpel matematik: Jo flere borde, der er reserveret, jo mere bæredygtigt kan du købe ind, og jo bedre kan du vagtplannere,” siger Jeppe Møller-Herskind.
Men tendensen falder ikke i god jord hos alle. Berlingskes madanmelder Søren Frank synes, at bordreservationer og tidsbegrænsningen er irriterende, og at det bliver værre og værre.
Jeppe Møller-Herskind kender godt til Søren Franks kritik af konceptet, men fyldte ordrebøger er en god ting, når man lever af service, understreger han.
“Det betyder, at virksomheden blandt andet har mulighed for at købe klogere ind og give gæsterne en bedre oplevelse, fordi man ved, hvem der kommer. Mange virksomheder arbejder med data, så hvis det eksempelvis er en familie på fire, der har booket, kan man se, hvad de sidst havde af særlige ønsker, og på den måde optimere driften og kundeoplevelsen,” udtaler han til TV2 Kosmopol.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Burger King Danmark får ny direktør
22-04-2025
-
Fårup Sommerland investerer 30 mio. kr. i jubilæumssæson
22-04-2025
-
Michelin-erfaring skal løfte historisk badehotel
22-04-2025
-
Norge vil indføre turistskat på overnatninger
22-04-2025
-
Brøchner Hotels lander tilfredsstillende resultat
22-04-2025
-
Københavns Lufthavn fylder 100 år
22-04-2025
-
Nyt barkoncept satser på spil og samvær frem for høj promille
22-04-2025
-
Comwell fik indflydelse: Nyt hotel i Køge bliver mindre end planlagt
22-04-2025